GHB avagy Górugrány Hadijátékos Blogja

GHB avagy Górugrány Hadijátékos Blogja

Napoleon project

XI. Osztrák tüzérség / Austrian artillery / K.K. Artillerie

2019. július 20. - gorugrany

Na, ez az előzőnél jóval rövidebb bejegyzés lesz. Perry-ék ágyúi és kezelői. db 6 fontos és egy fontos tarack. Ezek így akár lehetnek egyes lövegek, egy vagy több üteg is a játék léptékének megfelelően.

Történelemlecke: 1809-ben az osztrák hadsereg tábori tüzérségének szervezete elég nagy eltérést mutat a békeidős és a háborús állapotok között. A tüzérség békeidőben, adminisztratív szempontok szerint 4 ezredbe, azokon belül zászlóaljakba, századokba, szervezve a birodalom területén szétszórva állomásozik. Míg a hadjáratok alatt ezeknek az egységeknek az állományából ütegeket képeznek és a hadosztályokhoz, dandárokhoz beosztva teljesítenek szolgálatot. Ezekből az ütegekből kétféle volt. A dandár ütegek (brigade batteries) a gyalogság és lovasság mellé voltak rendelve. Ezek elhelyezéséről, alkalmazásáról a dandár parancsnoka önállóan döntött. Ezek az ütegek 4db 3 vagy 6 fontos ágyúból és 2db 7 fontos tarackból álltak. A pozíciós ütegek (unterschützungbatteries) a közvetlenül hadtestek alá voltak rendelve, egy üteg 4db 6 vagy 12 fontos ágyúból és 2db 7 fontos tarackból állt. Ezen hadjárat alatt külön tüzérségi tartalékot nem képeztek, de sokszor előfordult, hogy a főparancsnok Károly főherceg maga rendelkezett egy-egy pozíciós üteg bevetéséről. A rendszer működött, mivel Napóleon az asperni vereség egyik okának az erős osztrák tüzérséget jelölte meg.

Néhány Bolt Action és ACW löveget már készítettem a egy módszerrel, aminél egy nagyobb talpra helyezem az ágyút és az egyénileg talpalt tüzéreknek kialakítok egy-egy helyet a talpon. Most kipróbáltam ezt a metódust és jelenleg tetszik valószínű, hogy a brit és a francia ágyúk is hasonló megoldást kapnak.

Természetesen ezeknél a modelleknél is kellett valaminek történnie. Maga a talpalás, festés, lakkozás teljesen zökkenőmentesen történt. Annyira, hogy csak most miközben a bloghoz készítettem elő a képeket vettem észre, hogy a lövegtalpakról hiányzik az irányzó berendezés. Annyira hiányzik, hogy valahová elkeveredtek, sőt meglehet, hogy egyszerűen öntőcsonknak néztem és kidobtam őket. Na ezért nem készítek 6 meg 3 milliméteres seregeket, mert időnként a fél sereget kidobnám a kukába, mert szemétnek nézném :) Mindenesetre, ha előkerülnek, akkor pótolom a hiányukat. Azért tegye fel a kezét az, aki akkor is észreveszi a hiányt ha nem szólok. :)

Update: meglettek a hiányzó alkatrészek. Természetesen szemétnek néztem őket és a többi Perry fémfiguráról lejövő öntőcsonkokkal együtt találtam meg. Szerencsére még az ilyen dolgokat is meg szoktam tartani, mert ugye hátha jó lesz még valamire. Erről lenne szó amúgy:

austrian_napoleonic_artillery_1792-1815.jpg

 

 

Update 2: Miután gyorsan kifestettem és a helyükre illesztettem a a darabkákat újra befotóztam a teljes társaságot. Így most már az upgradelt képek vannak a galériában.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gorugrany.blog.hu/api/trackback/id/tr9314971970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gojesz 2019.07.20. 16:11:31

Már ezerszer meg akartam kérdezni máshol, de mindig elfelejtettem. Ezt a nyers fa színt milyen festéssel éred el? Fehér és bemosás, csont szín és bemosás, sárga és bemosás?

gorugrany 2019.07.20. 18:32:18

@gojesz: Ha az ágyúk mozdonyának fájára gondolsz akkor az sárga akar lenni, mivel az osztrákok úgynevezett császársárgára azaz a jó öreg käsergelb-re festették ekkoriban ezeket. Ez világosszürke alapozás+GW Iyanden Darksun+lightos Warpaint Soft Ink bemosás+mobilos fénykép. Ha a töltőfák nyelére gondolsz, akkor az világosszürke alapozás+Pentart Hazelnut (kb. mint az agyag olyan szín)+ lightos Warpaint Soft Ink bemosás+mobilos fénykép :) Élőben látszik a különbség, de a gyenge bevilágítás és a rosszul megválasztott háttér plusz mobiltelefonos fénykép sajnos csak ilyen minőségű képet eredményez.
süti beállítások módosítása