GHB avagy Górugrány Hadijátékos Blogja

GHB avagy Górugrány Hadijátékos Blogja

Pike & Shotte Project

VI. Műanyag a pika, legyen inkább fémből

2016. február 18. - gorugrany

Talpon vannak a figurák. Na jó egyelőre csak egy tesztcsík*.

A pikásokkal meg is érkeztünk egy a figurák méretéből és anyagukból következő problémával. A műanyag pikák hosszúak vékonyak (valójában jóval vastagabbak, mint azt a méretarány indokolná, de hát ez heroic scale) és törékenyek. Cseréljük hát ki őket valami tartósabbra. Legyenek drótból.

A Warlord ad a fém figurái mellé a pikákat vékony acéldrótból. Egyrészt ez csak a fémekhez van és habár lehet tőlük külön is rendelni, de ezeknek sem a vastagsága sem a kinézete nem tetszett. A vastagságuk ugyanis inkább megfelelne a méretarányból származó vastagságnak, de ez szerintem pont hogy elüt a figurák bumfordiságától. Valamint felesleges kiadásnak is tartottam, amikor magam is tudok ilyet csinálni. A képen a felső a Warlord műanyag, középen a kettő a drót pikája. A legalsó meg az, amit én csináltam.

pike_compare_2_cut.jpg

Maga a dolog elég egyszerű. Valami drótot méretre vágok, ha kell kiegyengetem, a végét ellapítom imitálva a pika hegyét majd hegyesre vágom és kész. Így készülnek a Warlord drót pikái is. Túl szimpla, túl egyszerű és nem is túl tetszetős.

Régebben, amikor ókori témában kezdtem neki1/72 –es makedón falanx építésének ajánlották, hogy a szarisszákat virágkötöző drótból készítsem el a fent említett módon. Ott és akkor ebből nem lett semmi, habár egy virágostól pár szál drótot azért beszereztem. Ez a drót vékonynak bizonyult a 28mm-es figurákhoz, de az állaguk teljesen jó volt. Eléggé tartós, de még házi módszerekkel megmunkálhatók. Elbattyogtam hát egy Floraland üzletbe ahol meglehetősen nagy választékot találta virágkötöző drótból. Ezer-ezerkétszáz forint körül árulják csomagját, kilóra amúgy és ez nagyjából az idők végezetéig elég lesz minden lándzsa, pika és kelevéz lecserélésére, ami figurám csak van és lesz.

florist_wire_cut.jpg

Na a drót már megvan már csak a hegyeket kéne előállítani. Sokáig a préselős megoldáson gondolkoztam, de egyrészt macerás másrészt a végeredmény nem is túl szép. Na jó, mivel vassal kell dolgozni bármilyen módszert is választok az macerás lesz, viszont nézzen akkor már ki jól a végeredmény.

Nézegettem a műanyag pikák hegyét amik négyszög alakú hegyben végződtek. Innen arra jutottam, hogy ezt éppen reszeléssel is ki lehet alakítani a hengeres drótból csak mondjuk az élettől is elmegy majd a kedvem mire a csak jelenleg meglévő közel száz pikás fegyverét kireszelgetem.

Na de ha reszelni lehet, akkor köszörülni is. Régebben vettem a Lidl-ben egy elektromos késélező berendezést. Egy ilyet.

Nosza ki is próbáltam. Nem a leghatékonyabb gépezet erre a célra panelban lakóknak azonban ideális lehet mivel gyakorlatilag hangtalan. Még azt is megtudtam vele csinálni, hogy a kialakított hegy alatt vékonyabbra köszörültem a drótot ezzel tökéletesen egy fapóznára feltűzött acélhegy illúzióját keltve.

Szóval lehet ezzel is, karácsony környékén a Lidl-ben modellező heteket tartottak és mindenféle motoros kéziszerszám modellező verzióját lehetett kapni. Mondjuk elég borsos áron, de egy duplaköves köszörűnek nem tudtam ellenállni (vettem mást is, de azt majd később). Most áldottam az előrelátásomat ugyanis ezzel a kis aranyossal úgy tíz perc alatt összedobtam a már talpon álló tucat pikás fegyvereit.

grinder_cut.jpg

Szóval a pikák készek már csak a figurák kezébe kell adni azokat. Az „advance” pózban lévő figuráknál ez nem is gond, mindössze a tenyerükbe kell mélyíteni egy kis lyukat bölcső gyanánt a pika végének, hogy stabilabban álljon.

Igen ám de a „port” és a „charge” pózhoz készült pikákon ott vannak a karok is azok végeit kell a figurák vállaihoz ragasztani.

p_pikemen_cut.jpg

Első gondolatom az volt, hogy egyszerűen ledarabolom, lefaragom a karokat a fegyverek nyeléről aztán kifúrom a kézfejeket. Viszont tartottam attól, hogy a ezek után rémálom lesz a megfelelő pózokat eltalálni a ragasztáskor. Végül úgy határoztam, hogy készre ragasztom a figurákat és csak aztán faragom ki a kezekből a pikát. Nyilván így nehezebb dolgom volt, mert rosszabbul fértem csak a kezekhez, de végül is megérte a fáradságot.

*Csíknak becézem azt az alakzatot ami egy dobozból összerakható 40db figura, 16 fős pikás blokk a commanddal, meg kettő egyenként 12 fős muskétás szárny. A játék terminológiája szerint valójában ez egy regiment.

A bejegyzés trackback címe:

https://gorugrany.blog.hu/api/trackback/id/tr918398830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása