GHB avagy Górugrány Hadijátékos Blogja

GHB avagy Górugrány Hadijátékos Blogja

Terepasztal project

Falu

2020. július 25. - gorugrany

Ahogy a egyik előző bejegyzésben írtam, már egy ideje dolgoztam egy moduláris falu projecten.

Nem akarnám különösebben ismételni magam, annyi fejlemény van az ügyben, hogy elkészültem vele :)

Jelen állapotában hangulati és taktikai tényező is lehet a terepasztalon a középkortól egészen akár a XIX. századig. Hogy ne legyen annyira kihalt készítettem hozzá állatokat és néhány lakót is. Az állatok a Warlord műanyag keretéről valók a parasztok meg minimális konverzióval némi vegyesfelvágott Gripping Beast Dark Age Warriors illetve Warrlord Pike&Shotte Clubmen Militia meg egy szintén warlordos kelta női figura.

Amiről nem írtam még, az az, hogy az épületeket és a fákat hogyan csináltam.

Épületek:

Sajnos, amikor elkezdtem a projectet, akkor még csak nem is gondoltam, arra, hogy nem ártana fényképekkel dokumentálni a készítés mozzanatait a blog számára. Így aztán gyorsan összecsaptam egy épületet, ami ugyan egy darabig nem fog befejeződni, de hát sebaj.

Az épületek falai a már sokszor emlegetett 0,5 cm-es habosított PVC-ből készültek.

A falakon látható keret vagy ráma és a nyílások keretei, 0,5 mm vastag sztirol lemezből vágott csíkok.

Ezt a felragasztás után kicsit megdogoztam a Dremel drótkefével így némileg organikusabban néznek ki.

kefe-keszlet-10-reszes-kerek.jpg

Az egész falat keretestül mindenestül vékonyan átkentem Patex folyékony szög pasztával eltüntetve a műanyag hatást.

A tető alapja szintén sztirol lemez. A zsindelyes tetők karton papírból egyesével kivágott és ragasztott lapkákból készültek. A zsúptető valami régi kabátbélés műszőrméje. Ezt úgy csináltam, hogy a sztirol lemezre három csíkot ragasztottam a műszűrből átfedéssel illetve egy csíkkal lefedtem a tetőgerincet. Ezután nagyon alaposan felhígított faragasztóval beáztattam a szőrt és fentről lefelé lefésültem egy kefével.

A gerincen látható fa rátétek (gőzöm sincs mi a nevük) bambusz saslikpálcából készültek. Ezeknek a szabályos henger alakján rontottam némileg csiszolással és Dremmelel.

dremel_csiszolo.jpg

 

A ajtók sztirol lemezből vannak, a fa mintázatot karcolással alakítottam ki. 

Az épületek melletti ág kerítések fogpiszkáló és spárga segítségével készültek. A földes tapasztás a talpazáshoz használt fakittből van.

A farönköket rózsabokrok metszése után maradt ágakból vágtam. A fűrészbak fogvájóból a szerszámok sztirol lapból készültek.

A kutat habosított pvc-ből hajlítottam és pákával karcoltam a kő mintázatot. A felépítmény sztirolból van és a házaknál taglalt zsúp. A kötél teafilter zsinórja, a vödör egy ágyús készletből származik.

kut.jpg

A kétszintes épületet, eredetileg egy szintén nagyobb ívű project egy fantasy, Game of Thrones azaz inkább Song of Ice and Fire játék részeként annak a fogadónak szántam, ahol Catelyn Stark elfogja Tyriont. Ebben a faluban most egy módosabb gazda rezidenciájának szerepét játssza. Ez a magyarázata a sok drótos üvegablaknak. Az ablakok műanyag dróthálóból készültek, a hálót sztirol lapra ragasztottam fel és ezt illesztettem be az ablaknak kivágott résbe.

Az épületek alapjait a figurák talpazásánál bevált módszerrel fakittel borítottam és homokkal meg sóderral szórtam le.

fakitt_1.jpg

A kiskertben a növények a falombozat (lásd később) műnövényeiből, saját készítésű nádnak vagy kukoricának szánt műnövényből (erről majd másik bejegyzés készül) illetve káposztának szánt papírgalacsinból állnak.

Szalmaboglyák terrakotta színű DAS levegőn száradó gyurmából készültek. Alkalomadtán csinálok erről is tutorialt.

das_gyurma.jpg

Az alapok füvezése úgy készült, mint a már korábban leírt terepasztal elemek füvezése.

Festés

A megszokott flakonos világosszürke alapozás után a falak Pentart csontszínt kaptak a keretek, rámák, nyílászárók sötétbarna alapon világosabb szárazecset. Ennek nyomán a falak is koszolódtak némileg, de ez még jól is áll rajtuk. A zsúp- és a zsindelytető is sötétbarna alapból szárazecsetelve világosabb fel 3-4 árnyalattal.

Az állatokat a macskák kivételével talpra kerültek így ide-oda pakolhatók esetleg játékban objektívának használhatók. A tehenek festésésnél voltam kissé bizonytalan. Nem akartam nagyon modern állatokat és bevallom gőzöm sincs mikortól vannak a jellegzetes fehér tarka szarvasmarhák. Így aztán egyfajta kompromisszumként barnás fekete tarka izéket festettem, nyilván ezek bármikor módosíthatók.

 

Fák

Virágkötöző drótból alakítottam ki a fa törzsét és az ágakat úgy, hogy egy köteg drótot csavargattam egymáshoz a képeken látható módon. A drótot Mester tapasszal borítottam be részben, hogy elfedjem a drótok alakját részben, hogy valami textúraféleséget alakítsak ki. Annak a száradása után pedig az egész fát fehér falfestékbe mártottam és hagytam magától lecsöpögni majd megszáradni. Ettől lett szép sima, de mégis egyenetlen a felület. Festés barna világosodó árnyalatai szárazecsetelve. A lombozathoz egy ki tudja minek szánt műanyag növényből készült. A képeken talán látszik, hogy eredeti kialakításában egy kis négyszög csúcsaiból erednek a növénykék, amiket a négyszög közepén lévő lyukkal rögzítettek egy szintén műanyag keretre. erről a keretről minimális erőfeszítéssel le lehet húzni egy-egy ilyen bizbaszt. Ebből a valamiből húztam fel egyet vagy kettőt a drót ágak végére. Így egész pofás lombozat formát lehet kapni.

A bejegyzés trackback címe:

https://gorugrany.blog.hu/api/trackback/id/tr2116077466
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása